12 juuni, 2019
EVEA liige annab kaheksa soovitust suviseks reklaamiks
12 juuni, 2019
Pikaaegsete kogemustega EVEA liige Rebane Consulting OÜ juht Krista Rebane annab soovitusi, kas ja milliseid meediakanaleid suvel enese reklaamiks kasutada. Lugege lähemalt allpoolt!
Kas suviseks ajaks reklaamikampaania planeerimine on mõistlik? Muidugi on! (Kui te just suuski ei müü). Kampaaniat kavandades mõelge lihtsalt enne läbi, kuidas teie potentsiaalne klient suvel käitub. Mil viisil erineb see käitumismuster sügis-talvisest perioodist.
Turundus on masside tähelepanu püüdmine. Külmal ajal on traditsioonilisi meediakanaleid kasutades üsna lihtne jõuda paljude inimesteni – telekast tulevad kõrge reitinguga meelelahutussaated ja online-meedia lahkab kõike, mis kirevas maailmas toimub. Suvistel puhkusekuudel aga inimeste tavapärane käitumismuster muutub. Senise rutiinse tegevuse asemele tuleb ebaregulaarne – suurem liikuvus, rohkem toast väljas. Reisitakse ringi, külastatakse vabaõhuüritusi. Ollakse terved päevad õues, kas siis aiatöödega tegeledes, sporti tehes või rannas olles.
Kaks põhiküsimust, millele inimene puhkusel ajal mõtleb – Mida teha? Milline on ilm?
Nendega võiks alati arvestada, kui planeerite suvekuudeks turunduskampaaniat.
Millisel suvekuul reklaamida?
Vastavalt oma vajadusele. Aga kui ajakava on paindlik, arvesta järgmistega:
Hinnakoefitsendid. TV hinnad on juulis ja augustis ühed aasta madalaimad. Hinnakoefitsenti rakendab ka välimeediafirma JCDecaux, kelle osadel reklaamkandjatel hinnad odavamad nädalatel 30-33. Raadiojaamal SkyPlus aga tõstab sesoonne hinnakoefitsent hinda (1.04-30.06).
Juuli on üks väiksema reklaamikoormusega kuu, kogu reklaamimürast silma paista on kõige lihtsam. Augustis hakatakse valmistuma juba sügiseks ning kampaaniate arv tõuseb jõudsalt enne 1.septembrit.
Soovite täpsemaid, teie firma vajadustega arvestavaid nõuandeid? Kirjutage mulle! (Kontakt allpool)
Puhkus versus töö
Kui südametunnistus ei luba end tööst täiesti välja lülitada, tehke tegevusi mis muidu ajapuudusel tahaplaanile on jäänud. Vaadake kriitilise pilguga üle oma firma veebileht, vajadusel uuendage. Kirjutage blogipostitusi (juba ette, siis on kiirel ajal hea avaldada). Kui loete huvitavaid artikleid, salvestage need, et sobival hetkel oma klientidega Facebookis, LinkedIn´is või koduka blogis jagada. Analüüsige kodulehe külastatavust, leidke külastajate info põhjal üles lehe potentsiaalid ja kitsaskohad.
Ja kõige peamine, ärge unustage puhata!!
Artikkel pärineb Rebane Consulting kodulehelt.
Krista Rebane kontakt on SIIN.
Meedia tarbimine suvel
Meedia tarbimine võrreldes pimeda talvise ajaga muutub. Ühe suurema massimeediakanali – TV osatähtsus meediapäevas väheneb. Teleka vaatamist alustatakse suvel kellaajaliselt hiljem ja saadete vaatajate arv langeb. Raadio kuulatavus veidi suureneb. Ajalehtede tiraažid aga langevad mõned protsendid, eriti juulikuus. Meediakanalite valikusse lisandub reklaamikandjaid, mida kasutatakse enamasti ainult suvel. Kas teate, milliseid reklaampindu saab osta ainult suvekuudeks? Vastuse leiate, kui loete edasi.8 soovitust suviseks reklaamiks
- Hakka suveürituse sponsoriks.
- Reklaami oma tooteid või teenuseid raadios.
- Minge kinno!
- Müüginipid
- Internetireklaam
- Välimeedia
- Reklaam televisioonis
- Näidake oma toodet või brändi rannas.
