Skip to main content
08 oktoober, 2018

#SMEtoo. Kaubik Saksamaal, aga mitte Eestis

08 oktoober, 2018
Soovisin osta 2014. aasta lõpus ökonoomsemat ja mahukamat sõidukit. Selleks valisin Volkswagen Tourani, mis sõidab surugaasil. Liising oleks olnud suurem, aga läbisõitu arvestades 25 000+km aastas oleks gaasiga sõites ennast ära tasunud. Muidugi arvestasin, et ettevõttele autot ostes saan käibemaksu tagastuse 20%. Kui auto juba Eestis oli, sain teada, et on segadus arvele võtmisega, mis päädis müügimehe kirjaga „Täna on peaaegu selge, et Tourani meil ei lasta ühegi valemiga N1-sõidukiks registreerida ja see on pisut keeruliseks osutunud.” Taustalooks jutustas müügimees (Tartu esindusest), kuidas ta pidas maanteeametiga vaidlusi Saksa tehase ja Tartu Ülikooli matemaatikute toel, et kas minule tellitud auto tagaluugi cm2 on ikkagi õigesti arvutatud, et seda saaks lugeda N1 autoks. Nimelt hakkasid kehtima 2014. a detsembrist autode käibemaksu seaduse muudatused, ja olles sellest teadlik, sai tellitud väikseim kaubiku moodi auto, mis ettevõtte vajadusi rahuldaks, sest minu töökoja tooted on väiksed ja kerged ning peamine auto ostu eesmärk oli kokkuhoid kütuselt, ehk lihtsalt suuremat sõidukit ei olekski vaja läinud. Kaubikut ma ei vajanud ja nii sõidangi maainimesena senini kõik oma ettevõtte sõidud eraomanduses oleva sõiduautoga.
PANE TÄHELE!
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon (EVEA) on käivitanud kampaania #SMEtoo ning teeb kõigile Eesti väikeettevõtjatele üleskutse avaldada oma markantseid lugusid suhtlemisest riigi, ametnike ja suurfirmadega, ehk rääkida avameelselt ebaõiglasest kohtlemisest.
EVEA kogub lood kokku ning edastab asjaomasele ministrile palvega pakkuda olukorra parandamiseks välja konkreetsed lahendused.

Teata ning jaga oma lugu siin või saada meile e-postiga evea@evea.ee.

Loe #SMEtoo lugudest nii kodulehel kui Facebookis!

* SME – inglise k small and medium-sized enterprises, eesti k väike–ja keskmise suurusega ettevõted